Strach, stres, ztuhlá záda – spojené nádoby?

Bolest zad, deprese –  civilizační choroby?!

Proč asi. Stres je používán skoro jako zaklínadlo dnešní doby. Mocné zaklínadlo! Může snad za všechno. A je to vůbec pravda?

Pojďme se trochu poučit od zvířat. Oni mají stres taky! Jenže prožívají jen AKUTNÍ stres. Budu sežrán X nebudu sežrán. Zvíře uteče, stres pomine. Stačí to ? Jim ano – tělo vyplaví adrenalin, ten se spotřebuje při běhu o vlastní život a tím je vyřešeno. A co člověk? Co když třeba dostanete obálku s modrým pruhem. Úroveň stresu je srovnatelná, ale bohužel běhání vám asi moc nepomůže. Úředníci si vás stejně najdou.

Co se vlastně děje když zvíře běží, nebo když běžíte vy?

Zrychlí se tep, prokrví se celé tělo a prohloubí se dech.

Tak a to je přesně ono, o čem chci mluvit. Představte si sami sebe, když jste ve stresu. Co udělá tělo? ZAČNE TUHNOUT.

Hlavu stáhnete mezi ramena, ta vystrčíte trošku dopředu a najednou je celé tělo v napětí. Dech je velmi mělký. Dýcháte tak maximálně do horní třetiny hrudníku. Zkuste v tomhle stavu běžet. Vaše plíce vám podají ruku tak nejpozději za druhým rohem.

V tomhle stavu stažení se sami do sebe se ocitáme klidně i několikrát denně a nic s tím neděláme. Tím dosáhneme toho, že akutní stres přeroste ve stres chronickýa ten tělu opravdu škodí. Okyseluje vnitřní prostředí a je spouštěčem mnoha problémů.

Koukněte teď do zrcadla a uvědomte si kde cítíte stažení, napětí a svalovou nepohodu.

 

Teď už víme kde a povíme si co s tím. Náš terapeut bydlí s námi a jmenuje se DECH! Možná si řeknete, back-pain-1911009že to by bylo příliš jednoduché, já vás přesvědčím , že to tak opravdu je.

Sedněte si pohodlně na židli s vyšší opěrkou. Posuňte se až dozadu, nohy jsou volně spuštěné přes okraj židle a nekřížíme je. Tak a teď si představte, že máte delší tričko , které jste si přisedli svým zadkem. To tričko hrozně táhne a vlastně brání narovnat záda a sedět pohodlně. Musíte si ho upravit. Takže teď zasuňte svou levou ruku pod zadek a to pomyslné tričko i s vaši polovinou zadnice povysuńte směrem k opěrce. Totéž udělejte i na pravé straně. Tím uvolníte celou břišní stěnu a máte prostor kam dýchat. Hluboce se nadechněte, až do břicha.

S dalším výdechem uvolníte ramena, představíte si, jak téměř padají až na zem. I váš hrudní koš chce odhodit k zemi. Dovolte mu to.

Teď si vychutnejte úplné uvolnění těla. Ve vaší hlavě nastává klid. Pokud připluje nějaká neodbytná myšlenka, pošlete ji pryč nebo ji rukou odežeňte, případně ji rovnou vyhoďte.

V téhle pozici zkuste chvíli dýchat. Stačí 2-3 minuty, uvidíte jak vás to osvěží a vyčistí hlavu. Uvolníte napjaté svaly a stres je taky fuč.

Uvolněné tělo umí uvolnit naši mysl a zase naopak. Když se naučíte pár drobných dýchacích cvičení, pomůže vám to zklidnit i vaši hlavu uprostřed náročného dne.

Jestli si ke cvičení potřebujete raději lehnout, tak návod najdete zde

Martina Jungrová

Mou vášní je pomáhat druhým být spokojení ve svém těle a životě . Díky masážím , prací s energiemi učím ostatní žít život v pohodě a rozvíjet se. Něco o mně si přečtěte zde>>

Komentáře

  • Stáněte si eBook zdarma:

    Cvičení pro lenochy. Aby tělo nebolelo aneb 5 mini cvičení která Vás neunaví a dodají energii

  • Stáhněte si eBook ZDARMA

    Proměny (v) ženy Menstruace není tabu - chybějící článek hodin přírodopisu i dívčích časopisů

  • Nejnovější příspěvky

  • Rubriky