UA-72301643-4

Jak na podzimní deprese?

Aneb, úvaha o vnímání štěstí.

Podzim, ráno mlha, den se zkracuje a tmy přibývá. Každoroční realita. Kdo to má vydržet až do jara? A tak část lidí utíká před splínem a depresí někam za sluncem a teplem, letos jim asi únik nevyjde. Část bere na pomoc léky a část teplý čaj a knihu.

 Proč to vlastně nezvládáme?

Zkusím použít Tibetské přísloví.

Hledat štěstí vně sebe sama, je jako čekat slunce v jeskyni obrácené na sever.

Už chápete?

Jeden z výzkumů říká, že naše schopnost radovat se, je z 50 % dána genetikou. Ovšem dalších 50 % můžeme ovlivnit.

No nevím, nevím. Podle mě si každý tvoříme svůj vesmír a ovlivnit si ho můžeme více způsoby.

Nevěříte?

Jdeme na to.

  1. Základní pomůckou a stavebním kamenem je vděčnost. Zkuste si každý den napsat 3 věci za které jste vděční. Sluníčko, voňavá káva, poklona, že vám to sluší. Já jsem momentálně vděčná za rýmu. Můj imunitní systém je osídlen nějakým rhinovirem, a tak i kdyby Covid přišel, fakt smůla – OBSAZENO.
  2. Hledejte cokoliv pozitivního na situaci ve které jste (no, já už začala 😊 ) I kdyby to mělo být konstatování, že jste tak v háji, že teď už to může být jedině lepší.
  3. Poděkujte. Nejen za to hezké, ale i za lekce, které k vám přišly. Třeba i za to, že je někdo protivný. Třeba vás to přivede k poznání, že už s ním nechte ztrácet čas. Nebo mu poděkujete za to, že je prevít tak aspoň za 10 lidí dohromady. No paráda, dalších 10 to nemusí oddřít 😊
  4. Ještě koukněte na minci, má dvě strany. Tak jako vše v našem životě. Světlo x tma. Den x noc. Potřeba je obojí
  5. Radujte se z maličkostí.
  6. Pomozte si jídlem. Čokoláda by se mohla zdát univerzálním lékem, ale tou si pomůžete jen na chvilku. Pokud chcete měnit své nastavení zaměřte se na svůj druhý „mozek“ a tím jsou naše střeva. Tohle by bylo na samostatný článek, a tak jen ve zkratce – Banány, ryby, kvašené potraviny, kešu oříšky…
  7. Pomozte si aromaterapií.  A jaké esenciální oleje můžete využít? Není venku sluníčko – zkuste nakapat třeba mandarinku. Uvolní psychické napětí, úzkost, osvěží. Skvěle působí i na dětskou psychiku. Pomerančová silice je také z těch, co uvolňují stres a napětí. Ono se stačí podívat na jejich krásnou oranžovou sytou barvu. Jsou jako slunce. A velká výhoda – nepatří mezi drahé esenciální oleje. S těmi se dá čarovat hodně, tak třeba v dalším článku. Pokud nemáte difuzér, nakapejte je do aroma lampy, misky s vodu nebo kosmetický tampon na odličování.
  8. Homeopatie. Tady ovšem univerzální radu nečekejte. Tohle už je na konzultaci a terapii
  9. Uvědomte si, že život je tak trochu lunapark s horskou dráhou. Jednou nahoře, podruhé dole. Střídají se lepší a horší období. Tak se v období pohody můžeme zabývat svými strachy a stíny. Můžete si pomoct meditací nebo si jen představou, jak nejhůř může celá situace dopadnout. No a cokoliv ostatní je přeci fajn.
  10. A protože sedíte dlouho, dáme si cvičení ve stoje. Postavte se, zavřete oči a začněte si vizualizovat představu – Jsem spokojená, šťastná, je mi skvěle. Vnímejte, jak se celé tělo proměňuje, rovná.
Martina Jungrová
Pomáhám klientům s jejich tělesnými potížemi najít jejich příčinu a individuální cestu ke zdraví. Jsem čarodějka na plný úvazek. Pečují o tělo i duši. Dotekem, vůní, homeopatiky, slovem. Díky masážím, prací s energiemi, učím ostatní žít život v pohodě a rozvíjet se. Něco o mně si přečtěte zde>>
Komentáře
  • Stáněte si eBook zdarma:

    Cvičení pro lenochy. Aby tělo nebolelo aneb 5 mini cvičení která Vás neunaví a dodají energii

  • Stáhněte si eBook ZDARMA

    Proměny (v) ženy Menstruace není tabu - chybějící článek hodin přírodopisu i dívčích časopisů

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky