UA-72301643-4

Dum spiro, spero – dokud dýchám, doufám.

Umíte se nadechnout?

Kroutíte teď hlavou nad mou “blbou” otázkou?

Jistě že umíte. Umí to úplně každý. Pojďte ale číst dál, ukážu vám jak se dá s dýcháním čarovat.

Uklidnit mysl, nabudit energii, oživit tělo.

Většina z nás dýchá velmi povrchně. Je to náš zvyk.

Jak jsme se k němu propracovali? Dost možná už na základce.

“Nehrb se, jak to sedíš?”

Zkuste se teď narovnat jako pravítko, dejte ruce na stůl a nadechněte se.

Jak to jde? Nic moc, že. A pokus druhý. Přestavte si nějakou stresovou situaci, se šéfem, s dětmi, s partnerem, s obálkou s modrým pruhem a uvědomte si, jak dýcháte v takové situaci.

Ramena dopředu, stažený hrudník a povrchní dýchání?

Jak často se ocitáte ve stresu a dýcháte jen tak na půl? Nebo už máte takovéhle držení těla jako zvyk?

Dech je náš nejmocnější nástroj a dost často si pouho pouhým dýcháním můžeme vyléčit bolest zad nebo hlavy.

Dokonce ho můžete vyzkoušet místo prášku na spaní 😊.

Při “správném” dýchání můžete snadno aktivovat parasympaticus, který je zodpovědný za naše zklidnění, řídí naše imunitní funkce (proto je důležité dostatečně odpočívat a spát), je nejaktivnější ve chvíli kdy spíme.

Jdeme na to?

Nádech nosem, velmi pomalý a hluboký. Dýcháme do hrudníku a snažíme se ho svým nádechem co nejvíce roztáhnout. Výdech necháme na gravitaci. Znovu pomalý nádech a výdech. Pokud máte málo času na odpočinek, vyzkoušejte takto dýchat 5 – 10 minut. Možná to bude zpočátku náročné, musíte totiž koncentrovat svou pozornost sami na sebe a na dýchání. Tak začněte třeba jen s 2 – 3. minutami a postupně přidávejte. Nebo si tenhle tréning nechte těsně před usnutím.

Základem je nespěchat, počkejte až se vaše plíce vyprázdní, je to takový “meditativní” typ dýchání.

meditace1

K druhému dýchacímu cvičení jsem se dostala díky metodě Vima Hofa. To je ledový muž se spoustou rekordů a velký inspirátor.

Tento typ dýchání je super pokud vás třeba bolí hlava nebo i při nachlazení. Startuje v těle imunitní procesy a napomáhá tak uzdravení.

Tento typ dýchání má tři fáze.

  1. 30- 40 plných nádechů. Nadechujeme do plic, břicha i hlavy. Výdech je pasivní, to znamená, že necháme jen odejít vzduch za pomoci gravitace. K tomuto dýchání si sedněte nebo lehněte. Pokud ho provádíte správně, ke konci se vám bude lehce točit hlava nebo třeba pocítíte mravenčení v prstech, což znamená překysličení organizmu.
  2. Zadržte dech. Vaše tělo má kyslíku dost a v tomto okamžiku začínají startovat imunitní reakce. Vydržte to to co nejdéle. Pokud máte potřebu nadechnout se, zkuste polknout.
  3. Ve chvíli kdy ucítíte silnou potřebu nadechnutí, se nadechněte a veďte všechen vzduch vzhůru do hlavy. Vydržte 15. sekund.

Máte za sebou první cyklus. Zopakujte ho ještě aspoň jednou. Každý jsme jiný a potřebujeme jinou dobu. Řiďte se svými pocity.

Mám zkušenost, že bolest hlavy nebo pocit únavy, nachlazení, odezní velmi rychle. Euforie která zůstává je bonusem. 😍

Při cvičení aktivujete imunitní systém a vyplavují se hormony dopamin a serotonin. Jak určitě víte, serotonin je hormon štěstí. Takže se sjedete jen na vlastních zdrojích.

Tak už jsme se uspali, “poléčili” a teď se zkusíme koncentrovat. Jak jinak než vlastním dechem.

Našpulíme pusu (asi jako bychom chtěli pít brčkem) a nadechujeme a vydechujeme. Takto dýchat budeme asi tak jednu minutu. Krásně vyčistíte hlavu a vrátíte se sami k sobě. Při tomhle cvičení pracujeme s dechem velmi aktivně. Znamená to, aktivní nádech i aktivní výdech.

P.S. pokud jste se právě rozhodli propojit se sami se sebou, koukněte na e-Book “Žít příběh svojí duše.” najdete tu cvičení, meditace.

 

 

Martina Jungrová
Pomáhám klientům s jejich tělesnými potížemi najít jejich příčinu a individuální cestu ke zdraví. Díky masážím, prací s energiemi, učím ostatní žít život v pohodě a rozvíjet se. Něco o mně si přečtěte zde>>
Komentáře
  • Stáněte si eBook zdarma:

    Cvičení pro lenochy. Aby tělo nebolelo aneb 5 mini cvičení která Vás neunaví a dodají energii

  • Stáhněte si eBook ZDARMA

    Proměny (v) ženy Menstruace není tabu - chybějící článek hodin přírodopisu i dívčích časopisů

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky